Double Full Moon Party - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lotte Krouwels - WaarBenJij.nu Double Full Moon Party - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Lotte Krouwels - WaarBenJij.nu

Double Full Moon Party

Door: W&L

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Juli 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Dag 10 t/m 12

30 juli: Chiang Mai
Nadat we goodPai hadden gezegd, was het weer tijd voor de 783 bochten die ons terug naar Chiang Mai brachten. Die avond zijn we uit eten geweest bij Lemongrass, een restaurant dat zijn eten met liefde maakt. Behalve de Ice Tea. Het was letterlijk koude thee met koffiemelk. Voor de rest was het zó lekker dat we onszelf naar huis moesten rollen. But it was worth it. De volgende dag stond er een kookcursus op ons te wachten. Met een groep van 18 man gingen we naar de markt toe waar ze ons verschillende ingrediënten lieten zien, die wij later gingen gebruiken. We mochten zelf de gerechten kiezen en gingen toen aan de slag (Lotte zei daarna meteen beslag en wilde dit graag delen). Behalve dat Widad op een of ander magische wijze een hete peper in haar oog kreeg, ging het allemaal erg gemakkelijk en lekker. Mocht je ons als Thaise chefkoks op je verjaardagsfeestje willen, stuur ons dan een berichtje. We hebben wel een beperkte assortiment. Gelukkig was de cookingschool iets dichterbij dan Lemongrass want lopen was weer erg lastig.

1 augustus: Koh Phangan
Dit was het dan. De dag dat de oma's voor het eerst gingen feesten in Thailand. Voordat we op The Full Moon Party arriveerden, moesten we twee keer vliegen, een bus, boot en taxi nemen. Eenmaal aangekomen in onze teleurstellende resort, was het tijd voor make-up en verf. Een half uur later herkenden we onszelf niet meer. Een enorme ego boost na de ego dieptepunt in de jungle. Toen gingen we naar The Full Moon Party, een wereldbekend feestje die plaatsvindt bij iedere volle maan op het strand. Programma zon, zuipen, ziekenhuis zal hier twee volle seizoenen kunnen draaien. Mensen die op het strand zaten te kotsen, in de zee besloten te plassen, over een vuurtouw sprongen en nog een aantal dingen die onze lieve Heer heeft verboden, zorgden voor een onvergetelijke avond. Hoe ver wij hebben deelgenomen is voor jullie een vraag en voor ons een weet. Hoewel er duizenden mensen aanwezig waren, heeft Lotte met haar 1/16 Spaanse aantrekkingskracht ervoor gezorgd dat we onze Spaanse amigos from the jungle tegenkwamen. Ook hebben we nog twee goede vrienden van ons gezien (Rafael en Michelle). Door omstandigheden hebben we helaas niet het hele feestje kunnen meemaken, maar een topavond was het zeker. Nadat we weer uit coma ontwaakt waren, besloten we scooters te huren en het eiland te verkennen. Hier heeft Widad haar liefde voor palmbomen gecreëerd en heeft Lotte haar scooterskills ontwikkeld tot advanced. En dit is pas het begin van onze eilanden avontuur.